Wersja archiwalna 2020-11-17 13:46:52

Polska-Iłów: Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

2020/S 215-527550

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Podstawa prawna:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Gmina Iłów
Krajowy numer identyfikacyjny: 61101566100000
Adres pocztowy: ul. Płocka 2
Miejscowość: Iłów
Kod NUTS: PL92 Mazowiecki regionalny
Kod pocztowy: 96-520
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Wojciech Kudarewko
E-mail: wkudarewko@ilow.pl
Tel.: +48 242675080
Faks: +48 242675081
Adresy internetowe:
Główny adres: www.ilow.pl
Adres profilu nabywcy: www.ilow.pl

I.3)Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.ilow.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://epuap.gov.pl/wps/portal

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń, które nie są ogólnodostępne. Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do tych narzędzi i urządzeń można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)Główny przedmiot działalności

Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Iłów w 2021 r., a także z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych wskazanego przez Zamawiają...

Numer referencyjny: OC.ZP.271.05.2020

II.1.2)Główny kod CPV

90511200 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

II.1.3)Rodzaj zamówienia

Usługi

II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie, wskazanych w opisie zamówienia, odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Iłów, a także z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, który zostanie zorganizowany na terenie gminy Iłów, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami:

a) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 1439);

b) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.), zgodnie z SIWZ.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6)Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2)Opis

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV

90511000 Usługi wywozu odpadów

90511200 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90512000 Usługi transportu odpadów

90511300 Usługi zbierania śmieci

90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90514000 Usługi recyklingu odpadów

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL9 MAKROREGION WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Gospodarstwa domowe na terenie gminy Iłów oraz PSZOK. Powierzchnia Gminy Iłów wynosi 128 km2. Liczba mieszkańców zameldowana na pobyt stały i czasowy na dzień 31 grudnia 2019 r.

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie, wskazanych w opisie zamówienia, odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Iłów, a także z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, który zostanie zorganizowany na terenie gminy Iłów, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami:

a) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 1439);

b) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.);

c) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2028);

d) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2412);

e) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 2167);

f) uchwały Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 3/19 z dnia 22 stycznia 2019 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024 wraz z załącznikami;

g) obowiązującego w czasie trwania umowy Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Iłów.

Usługa obejmuje wykonanie przez Wykonawcę dojazdu do wszystkich punktów adresowych (posesji) wskazanych przez Zamawiającego, w tym do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu bądź w inny sposób umożliwiający odbiór odpadów z punktów adresowych (przed posesjami) o ograniczonej dostępności – wynikających m.in. ze złych parametrów technicznych dróg. Zgodnie z SIWZ.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Kryterium jakości - Nazwa: Czas reakcji na reklamację 20 % (CR) oraz mycie i dezynfekcja pojemników 20 % (MDP) / Waga: 40

Cena - Waga: 60

II.2.6)Szacunkowa wartość

II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 01/01/2021

Koniec: 31/12/2021

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14)Informacje dodatkowe

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w trybie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do wysokości 40 % wartości zamówienia podstawowego, które będą polegały na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia i będą przedmiotem zamówienia podstawowego. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie: udział w postępowaniu – tożsame dla zamówienia podstawowego.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału

III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:

1) aktualne uprawnienie do odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Iłów zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;

2) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości przedsiębiorcy musi posiadać kody odpadów objętych zamówieniem;

3) aktualne uprawnienie na transport odpadów komunalnych;

4) aktualne uprawnienie do zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:

a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w kwocie co najmniej 1 500 000,00 PLN;

b) posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia lub, w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności do wysokości sumy ubezpieczenia nie niższej niż 1 500 000,00 PLN.

W przypadku, gdy Wykonawca wykazuje środki lub polisę w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia wartości w innej walucie na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w tabeli kursów narodowego Banku Polskiego na przeddzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

a) Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o masie łącznej min. 10 000 Mg. Powyższe Wykonawca winien udokumentować załączając dowody potwierdzające, że te usługi zostały wykonane z należytą starannością ze wskazaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane.

b) Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej:

1) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych;

2) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;

3) 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.

Wszystkie pojazdy muszą spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U.2013 r. poz. 122).

Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów dróg i ulic, tj. ich szerokości oraz gęstości zabudowy.

III.2)Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Zgodnie z umową oraz SIWZ.

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis

IV.1.1)Rodzaj procedury

Procedura otwarta

Procedura przyspieszona

Uzasadnienie:

Zamówienie dotyczy ważnego aspektu dla mieszkańców gminy Iłów w zakresie utrzymania czystości i porządku.

Zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia i skrócenie terminu składania ofert jest uzasadnione.

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)Informacje administracyjne

IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 25/11/2020

Czas lokalny: 11:00

IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:

Polski

IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7)Warunki otwarcia ofert

Data: 25/11/2020

Czas lokalny: 11:20

Miejsce:

Urząd Gminy Iłów, ul. Płocka 2, 96-520 Iłów

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak

VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych

Akceptowane będą faktury elektroniczne

VI.3)Informacje dodatkowe:

10.1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).

10.2. Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a) pieniądzu, wpłaconym na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Iłowie: 57 9010 0006 0000 0172 2000 0040;

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).

10.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego i musi obejmować cały okres związania ofertą. Oryginał wadium, sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta, nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.

10.4. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

10.5. Termin wnoszenia wadium upływa w terminie składania ofert, przy czym w przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu decyduje data i godzina wpływu wskazanej w pkt 10.1 kwoty na rachunek Zamawiającego. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.

10.6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 10.11. Zgodnie z SIWZ.

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800

VI.4.3)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

Zgodnie z ustawą z z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 poz.1843).

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

30/10/2020

 

Do pobrania:

Formularz ofertowy

ESPD

SIWZ

Załączniki nr 1-6

Załącznik nr 7

Załącznik nr 8

Załącznik nr 9

formularz ofertowy odpady

espd-request jedz.xml

z11-umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych.pdf

załączniki 1-6 odpady.docx

klucz pub oferta postępowanie id 040b6cdf-8864-445c-b2c4-37a29c9b6f78.asc

korekta siwz

wyjaśnienia zamawiającego

 

 

 

 

Załączone pliki:
Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 1946454]

przewiń do góry